Inlägget kommer nog bli ovanligt långt

Brukar aldrig skriva långa inlägg annars men för tillfället har det hänt så himla mycket på bara ett par dagar.
Eller det har ju pågått lite då och då en längre tid.

Som ni läste i inlägget innan så skrev jag att min värdmamma är störd i huvudet och jag kommer inte ändra min åsikt om det! Alla frågar hit och dit hur är det Sofie, vad är det som har hänt egentligen?
Så nu ska jag göra en lång saga kort.

Efter det första 2 veckorna fick jag värstavärsta utskällningen av henne bara för att jag inte svarade i telefonen under 30 minuters tid på min lediga tiden, snacka om att man blev helt chokad då?!
Sedan har det blivit att hon anklagat mig för att göra saker som jag inte ens gjort.
Får typ alltid fråga om min lön varje vecka och det börjar bli riktigt irreterande, vem vill liksom fråga om pengar hela tiden? Även fast vi ska ha dem.
Som ett ex. hon hade skrivit 3 alternativ om vad jag vill göra på nyåret.
1. var följa med dem till pittsburg
2. stanna hemma kvar i huset
3. åka iväg någonstans
Så klart tog jag nr.3 och när jag sa det första gången blev hon helt frustrerad och allting.
Sedan nu i dagarna har det varit prat om att jag ska åka till miami över nyåret med Frida och när jag sa det.
Då kan jag lova er blev det liv i stugan.
Hon har cirkus skrikit och skällt ut mig 4 ggr om inte mer.
Säger saker som jag aldrig någonsin har sagt????
Vilket gör mig verkligen ledsen. Jag är fan en person som man verkligen kan lita på.

Och mycket mer har hänt men orkar inte gå in på det och skriva.
Nu har ni iallafall fått en liten inblick i det hela.

Vad som kommer ske framöver?
Det är för tillfället oklart, men jag har pratat med min LCC och hon ska ge min värdmamma 2 ultimatum,
1. Hon får aldrig mer skika på mig eller skälla ut mig
2. Hon måste vara betydligt mer tydligen i sakerna hon säger och skriver.
Kommer inte min värdmamma klara detta är det kört, då kommer jag förmodligen byta familj.

Klart att jag har lite hemlängtan och saknar min Puttis men jag har liksom ändå bara varit här i 2 månader nu, så jag vill ändå inte åka hem ännu till Svea. Vad kan man göra där liksom?
För det andra så skulle jag heller inte palla att åka någon annan stans i USA,
måste starta ett helt nytt liv igen, träffa nya vänner, fixa nytt träningskort, lära sig området och mycketmycket mer.
Så det tredje alternativ blir nog att jag hittar en annan familj i området :)
Min LCC sa att hon hade 2 jätte bra familjer till mig här.

Så nu avvaktar vi och ser hur allt går.
Det är ju trots allt juletid!

Idag klädde vi faktiskt granen och såg på julfilmer, då fick jag lite julkänsla ändå :)

Kommentarer
Postat av: emil

tycker synd om dig sofääj !! verkar som om alla har eller börjar få problem =/ håller tummarna för dig darling!

2008-12-21 @ 06:34:40
URL: http://emiljosefsson.blogg.se/
Postat av: lisa fridström

Jag vet hur tufft det kan vara, men försök att vara så öppen hela tiden med vad du känner och tycker, och det är inget misslyckande att byta familj eller i värsta fall åka hem.. Man ska njuta av sin tid iväg från Norrköping & inte känna att man är ivägen. Jag håller tummarna för dig sofie.. puss

2008-12-21 @ 12:28:09
URL: http://lisafr.blogg.se/
Postat av: Diana

Usch vilken människa hon verkar vara!Be henne ringa till mig så ska jag tala om ett o annat för henne!

Du är den mest pålitliga,och samarbetsvilliga människa som alltid ställer upp!

Tänker på dig soffipropp, men du klarar det här,stå på dig vännen!

puss o kram

2008-12-21 @ 14:44:24
Postat av: Johanna

men gud hon verkar ju inte riktigt klok. fan stå på dig sofie, och ta ingen skit!

fan vad nice med miami över nyår då! är sjukt avunsjuk :D ha det så bra puss johanna

2008-12-22 @ 18:03:18
URL: http://jaghamster.blogg.se/
Postat av: madelein

gud va tråkigt gumman..hon verkade jätte bra ju i början...men du måsste stå på dej.. hoppas det löser sej...göd jul på det förresten gumman.. puss puss

2008-12-24 @ 14:15:47
URL: http://ooomaddeooo.blogg.se/
Postat av: BINA

Men gud det är väl en självklarhet att du ska få välja vilket du vill. Hon verkar inte riktigt klar i huvudet. Men hoppas det fixar sig. Och gör det inte det, BYT bara familj. Du är ju en av de trevligaste tjejerna som finns. Låt inte den kärringen få dig att komma hem. Du ska komma hem till Norrköping för att du vill det, inte för att du mår dåligt på grund av henne. Stå på dig gumman. Det klarar du =) Lycka till.

2008-12-24 @ 20:36:46
URL: http://missbiina.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack alla mina söta vänner att ni bryr er. Jag uppskattar verkligen det :) Ni är så söta så. Jag ska stå på mig nu verkligen, ska inte ta mer skit av den bitchen till mor. GOD JUL ALLIHOPA :)

2008-12-25 @ 18:48:55
URL: http://sofiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0