Dagen innan Thanksgiving

Nu är det nära, imorgon är det Thanksgiving här,
woho eller inte. Min familj och jag kommer bara vara hemma hela dagen lång,
det som sker för oss imorgon är att vi kommer gå i pyjamas hela dagen lång,
äta turkey och pumpkin pie osv.

Jag får istället börja ladda upp för min helg i NYC,
det om något kommer bli sjukt skoj tror jag :D

Idag har jag jobbat hela dagen lång, ovanligt va?
Fast under min jobbtid har jag hunnit med att baka svensk äppelpaj och drömmar, mums :)

Ni förstår att när man är en aupair här vill man planera och åka och göra massa saker, 
se usa. Iallafall jag!


Så nu har jag nog börjat planera lite vad jag vill göra första halvåret iallafall,
Thanksgiving blir det ju att dra till New York för en weekend,
Nyår planerar jag att antingen åka till New York igen eller så
blir det att fira nyåret inne i Philly får se lite där.
Efter nyåret blir det nog att följa med familjen till Pittsburgh, deras sommarställe,
blir att vara där ett par dagar, åka skidor och så.
Mitten av Januari drar vi till Colorado för ett par dagar för att åka skidor,
Mitten av Februari vill jag till Californien-SF för att stanna där en vecka,
Matilda och jag har även börjat planera att vi vill till Chicago för en weekend,
där vi även kan göra klart halva av våra credits,
sedan resterande halva av våra credits så vill vi åka till Boston över en weekend.
Sist men inte minst hade Matilda och jag också planerat att dra till Washington DC för en weekend,
för att hälsa på våra andra aupair vänner :)

Oj, det där var nog bara för 4 månader framöver haha!

Imorgon ska jag även pyssla om lilla mig,
ska lägga ansiktsmask,
fixa mina naglar,
färga håret,
försöka hinna gå en långprome,
packa osv.



GODNATT

Kommentarer
Postat av: emil

gud vad du planerar? hur mycket pengar sparar du i veckan? och har ni glomt bort mig!! haha vad ska ni plugga i Chicago? jag bor 8 timmar dar i fran ju :D

2008-11-27 @ 06:01:26
URL: http://emiljosefsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan va kul du verkar ha..Lite avis=)

E allt bra o så me dig annars?

puss

2008-11-27 @ 14:55:53
URL: http://candysweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0